Regulamin Counter Strike Global Offensive

1Pojęcia podstawowe
  • Warunki zwycięstwa - mecz wygrywa drużyna która w regulaminowych 30 rundach pierwsza zdobędzie 16 punktów, w przypadku remisu (15-15) rozegrana zostanie dogrywka składająca się z 6 rund, w trakcie których drużyny zmieniają się stronami po 3 rundach. W dogrywce parametr mp_startmoney zostanie ustawiony na wartość 10000. Dogrywki trwają tak długo, aż jedna z drużyn wygra 4 rundy w jednej dogrywce. W przypadku braku możliwości wyłonienia zwycięzcy w czasie 200% czasu mapy, o wygranej zadecyduje rzut monetą.
  • Administrator - dedykowany do Turnieju Administrator Serwera.
  • CT - Counter Terrorist, antyterroryści.
  • T - Terrorist - terroryści.
  • BO1 (Best of one) - tryb rozgrywki w której zwycięzcą jest drużyna, która wygra 1 mecz.
  • BO3 (best of three) - tryb rozgrywki w której zwycięzcą jest drużyna, która wygra 2 mecze z trzech.
  • Drużyna - zespół graczy składający się z 5 uczestników.
  • Kapitan drużyny - Użytkownik reprezentujący drużynę.
  • Mapa - przestrzeń w grze na której toczy się rozgrywka.
  • Runda - określony czas podczas meczu w którym każda z drużyn dąży do osiągnięcia celu.
  • Mecz - rozgrywka pomiędzy dwoma drużynami, kończąca się Wygraną jednej z drużyn.
  • Strona - CT lub T.
  • Runda nożowa - dodatkowa Runda odbywająca się na początku Meczu, podczas której jedyna dozwoloną bronią jest nóż. Maksymalny czas trwania rundy nożowej to 5 min. Runda nożowa kończy się wygraną wyłącznie poprzez wyeliminowanie wszystkich graczy przez jedną z drużyn.
  • Banowanie map - eliminacja map, mająca doprowadzić do wyłonienia mapy na której rozgrywany będzie mecz.
  • Sędzia - osoba wyznaczona przez organizatora do nadzorowania przebiegu meczu.
2Zasady ogólne
  • Rozgrywki odbywają się w systemie pucharowym, tryb ESL 5 vs 5.
  • Wszystkie mecze, za wyjątkiem finału odbywają się w trybie BO1
  • Rozgrywka finałowa rozgrywana jest w trybie BO3
  • Strony drużyn podczas meczu losowane są przez rzut monetą, dopuszczamy również możliwość rozgrywania rundy nożowej.
  • Decyzje organizatora i Administratorów są ostateczne.
3Gracz i drużyna
  • Liczba graczy w drużynie - drużyna składa się z 5 zawodników, obie drużyny mają obowiązek stawienia się do rozgrywki w pełnym komplecie graczy. Niedopuszczalne jest granie w niepełnym składzie. Brak pełnego składu drużyny równoznaczny jest z oddaniem meczu walkowerem.
  • Niesportowe zachowanie - gracz zobowiązany jest do zachowania kulturalnego, zgodnego z ogólnie przyjętymi zasadami dobrego zachowania, szanowania zarówno przeciwników jak i wszystkich członków obsługi. Wyjątkowo niesportowe zachowanie może doprowadzić do ukarania uczestnika rozgrywek z dyskwalifikacją włącznie.
  • Obrażanie na tle rasowym, religijnym, wyśmiewanie się z ograniczeń innych uczestników, wszelkie zachowania antyspołeczne skutkują natychmiastową dyskwalifikacją zawodnika.
  • Zmiana zawodnika przed meczem - dopuszcza się możliwość zmiany zawodnika w drużynie przed rozpoczęciem meczu, nie później jednak niż 15 minut przed startem - w tym terminie nie wymagana jest zgoda kapitana przeciwnej drużyny. W czasie poniżej 15 minut wymagana jest zgoda kapitana drużyny przeciwnej oraz sędziego.
  • Zmiana zawodnika podczas meczu - dopuszcza się zmianę zawodnika podczas rozgrywania meczu (tylko i wyłącznie w uzasadnionych przypadkach tj. nagłe pogorszenie samopoczucia) jednakże zmiana musi zostać zaakceptowana przez kapitana drużyny przeciwnej oraz sędziego.
4Serwer
  • Wyrzucenie z serwera - jeżeli gracz zostanie wyrzucony z serwera przed pierwszym zabiciem w pierwszej rundzie to runda zostaje zrestartowana, w przypadku wyrzucenia z serwera po pierwszym zabiciu gra musi zostać wstrzymana na początku kolejnej rundy i wznowiona po pojawieniu się gracza.
  • Zawieszenie serwera - jeżeli gra zostanie przerwana, np. przez zawieszenie serwera lub chwilowy zanik napięcia elektrycznego podczas pierwszych trzech rund - mecz zostaje zrestartowany do stanu początkowego. W przypadku kiedy przerwa nastąpi w późniejszym terminie - mecz zostaje kontynuowany od stanu sprzed przerwy na podstawie plików kopii zapasowej znajdujących się na serwerze. W przypadku kiedy nie będzie możliwości wczytania plików kopii zapasowej pozostałe rundy zostną dograne.
  • Opuszczenie serwera - drużyna może opuścić serwer tylko i wyłącznie w przypadku kiedy jedna z drużyn spełni warunki zwycięstwa.
5Mapy i wybór map
  • Pula map dostępnych w rozgrywkach:
    • de_cobblestone
    • de_inferno
    • de_train
    • de_nuke
    • de_mirage
    • de_overpass
    • de_cache
  • Mecze BO1 - Best of one
    • Obie drużyny odrzucają mapy naprzemiennie do momentu kiedy pozostanie tylko jedna mapa. O wyborze zespołu zaczynającego decyduje rzut monetą lub runda nożowa.
  • Mecze BO3 - Best of three
    • Każda drużyna ma prawo wyboru swojej mapy, trzecia mapa zostaje wybrana poprzez odrzucenie niechcianych. O wyborze zespołu zaczynającego decyduje rzut monetą lub runda nożowa.
  • Zastrzegamy sobie prawo do zwiększenia/zmniejszenia ilości map w puli.
6Ustawienia gracza
  • Anty-Cheat
    • Podstawowe oprogramowanie weryfikujące to VAC (Valve Anti-Cheat)
    • Wykorzystanie oprogramowania wspomagającego grę jest zabronione,
    • Wszystkie skrypty, oprócz tych odpowiadających za kupowanie, zmianę broni, nagrwywanie dem, podskoku/rzucania granatów (jumpthrow) są zabronione - jeżeli nie jesteś pewien czy możesz używać konkretny skrypt zapytaj administratora serwera przed rozpoczęciem rozgrywki.
    • Każda podmiana modeli, tekstur (również za pomocą sterownika karty graficznej, celownika, HUD jest zabroniona i traktowana będzie jak oszustwo.
    • Celowe używanie błedów gry tj. przechodzenie przez ściany, rzucanie granatów pod ścianami, chodzenie po teksturach jest zabronione.
    • Zgłoszenia związane z podejrzeniem użycia zabronionego oprogramowania należy zgłosić niezwłocznie sędziemu.
    • Decyzja ws. podejrzanego zawodnika zostanie podjęta przez komisję wyłonioną przez Organizatora, decyzja komisji jest ostateczna.
  • Zabronione komendy - zabronione są wszystkie komendy które mogą dać przewagę w grze, a w szczególności te do uruchomienia których potrzebne jest skorzystanie z komendy sv_cheats
  • Jakiekolwiek formy stosowania oszustw, ułatwień będą surowo karane, włącznie z dyskwalifikacją całego zespołu.[b]Pojęcia podstawowe
    • Warunki zwycięstwa - mecz wygrywa drużyna która w regulaminowych 30 rundach pierwsza zdobędzie 16 punktów, w przypadku remisu (15-15) rozegrana zostanie dogrywka składająca się z 6 rund, w trakcie których drużyny zmieniają się stronami po 3 rundach. W dogrywce parametr mp_startmoney zostanie ustawiony na wartość 10000. Dogrywki trwają tak długo, aż jedna z drużyn wygra 4 rundy w jednej dogrywce. W przypadku braku możliwości wyłonienia zwycięzcy w czasie 200% czasu mapy, o wygranej zadecyduje rzut monetą.
    • Administrator - dedykowany do Turnieju Administrator Serwera.
    • CT - Counter Terrorist, antyterroryści.
    • T - Terrorist - terroryści.
    • BO1 (Best of one) - tryb rozgrywki w której zwycięzcą jest drużyna, która wygra 1 mecz.
    • BO3 (best of three) - tryb rozgrywki w której zwycięzcą jest drużyna, która wygra 2 mecze z trzech.
    • Drużyna - zespół graczy składający się z 5 uczestników.
    • Kapitan drużyny - Użytkownik reprezentujący drużynę.
    • Mapa - przestrzeń w grze na której toczy się rozgrywka.
    • Runda - określony czas podczas meczu w którym każda z drużyn dąży do osiągnięcia celu.
    • Mecz - rozgrywka pomiędzy dwoma drużynami, kończąca się Wygraną jednej z drużyn.
    • Strona - CT lub T.
    • Runda nożowa - dodatkowa Runda odbywająca się na początku Meczu, podczas której jedyna dozwoloną bronią jest nóż. Maksymalny czas trwania rundy nożowej to 5 min. Runda nożowa kończy się wygraną wyłącznie poprzez wyeliminowanie wszystkich graczy przez jedną z drużyn.
    • Banowanie map - eliminacja map, mająca doprowadzić do wyłonienia mapy na której rozgrywany będzie mecz.
    • Sędzia - osoba wyznaczona przez organizatora do nadzorowania przebiegu meczu.
    7Zasady ogólne
    • Rozgrywki odbywają się w systemie pucharowym, tryb ESL 5 vs 5.
    • Wszystkie mecze, za wyjątkiem finału odbywają się w trybie BO1
    • Rozgrywka finałowa rozgrywana jest w trybie BO3
    • Strony drużyn podczas meczu losowane są przez rzut monetą, dopuszczamy również możliwość rozgrywania rundy nożowej.
    • Decyzje organizatora i Administratorów są ostateczne.

    Jeszcze się zastanawiasz?

    Dołącz do nas i zacznij z nami swoją przygodę w eSporcie